Размер:
A A A
Цвет: C C C
Изображения Вкл. Выкл.
Обычная версия сайта

Повышение квалификации преподавателей английского языка

Название курса:  "Современные методики преподавания английского языка"
Уровень обучения: Основной "Practical" (24 ак. часа). Продвинутый "Advanced" ( 24 ак. часа).
Результат: удостоверение Института о повышении квалификации установленного образца
Отличие от всех курсов других институтов: очный, 100% результат получения знаний, сложный, профессиональный, только на английском и очень практичный.
 Communicative Teacher Training Course

 Practical -  24 hours.

 Session 1 - Language system and types of lessons. Receptive-skills lessons with the focus on Reading. Demo lesson. Unpicking the lesson. Stages.

Session 2 -   Teaching vocabulary items. Teacher-fronted or COW approach (concept, oral, written) and TTT (Test-Teach-Test) approach in teaching vocabulary. Practice on teaching vocab items and collocations. Practice on delivering reading lessons.

 Session 3 - Types of language-based lessons. Teacher-fronted or COW approach (concept, oral, written) in teaching language. Demo lesson on teaching structures using COW. Unpicking the lesson.  Practice on eliciting techniques. 

 Session 4 - TTT (Test-Teach-Test) approach in teaching language. Demo lesson on teaching tenses using TTT. Unpicking the lesson. Eliciting techniques as a part of the first test. Basic classroom management. Practice on language awareness and language analysis.

 Session 5 - Receptive-skills lessons with the focus on Listening. Tasks in skills-based lessons. Demo lesson. Unpicking the lesson. Stages. Practice on delivering listening lessons.

 Session 6 –  Planning lessons on paper with the focus on aims and learning outcome. Types of tasks in language-based lessons. Teaching practice with the focus on delivering different types of tasks, giving and receiving feedback on teaching.

 Communicative Teacher Training Course

 Advanced -  24 hours.

 Session 1 - Language system and types of lessons. Integrated lessons. Language from Text approach in teaching language. Demo lesson with the focus on teaching functions. Unpicking the lesson. Stages.

 Session 2 - Language awareness and language analysis. A system of analysing Target language in Language from Text approach. Setting a task on analyzing a coursebook with the focus on different types of tasks.

 Session 3 -  Classroom management. Setting the context with different techniques. Instructions. Practicing instructions in delivering tasks from a coursebook. Analyzing production (speaking) and follow-on tasks.

 Session 4 – Productive-skills lessons with the focus on Writing. Product and Process writing. Demo lesson on Process writing. Tips on academic writing.

 Session 6 – Lesson observation. Analysis of planning and observation papers with the focus on the types of personalized tasks and feedback on the observed lessons.

 Session 7 - Teaching practice with the focus on delivering different types of tasks, giving and receiving feedback on teaching. Handing in the writing tasks.

 Delivering qualification lessons to your peers. Feedback on lessons. 

Тематический план  курса "Practical"

Тема 1.

Общие понятия коммуникативной методики в преподавании английского языка как системы развития разных видов компетенций.

Виды и типы уроков в системе преподавания иностранных языков. Чтение – как один из основных видов развития компетенции восприятия письменной информации на другом языке.

Демонстрационный урок на чтение с анализом структур урока.

Основные методы и подходы к изучению лексики. Практика преподавания новых лексических единиц и анализ лексических аспектов изучаемых слов. Виды лексических единиц, особенности анализа. Просмотр урока с анализом стадий.

Topic 1.

Language system and types of lessons. 

Receptive-skills lessons with the focus on Reading.

Demo lesson on reading. Unpicking the lesson. Stages.

Teaching vocabulary items. Teacher-fronted or COW approach (concept, oral, written).

Practice on teaching vocab items and collocations. Practice on delivering reading lessons.

Observation of an experienced teacher.

Тема 2.

Типы грамматических уроков. Презентация нового грамматического материала, построенного на концептуальном восприятии нового грамматического явления.

Анализ основного принципа преподавания грамматики по коммуникативной методике COW. Демонстрационный урок на изучение грамматических времен и анализ стадий урока. Три вида упражнений к грамматическому уроку.

Topic 2.

Types of language-based lessons. Language awareness and Language Analysis.

A system of analysing target language.

Teacher-fronted or COW approach (concept, oral, written) in teaching language.

Demo lesson on teaching structures using COW. Unpicking the lesson. Eliciting techniques. 

Тема 3.

Основы управления коммуникативными процессами на уроке.

Система управления процессами на уроке. Планирование урока. Стадии разных уроков, типы планирования и виды анализа. Типы упражнения для разных уроков. Система анализа языковых структур. Практика ведения грамматического урока с тремя видами заданий. Обратная связь после каждого задания. Задания для письменно работы – планирование и проведение урока, его описание и его оценка с учетом полученных студентами знаний и развития компетенций у обучающихся на уроке.

Topic 3.

Planning lessons on paper with the focus on aims and learning outcome. Types of tasks. Teaching practice with the focus on delivering different types of tasks, giving and receiving feedback on teaching. Handing in the writing tasks.

Basic classroom management. Setting a task on teaching and evaluating a lesson with the deadline before the last lesson.

Тема 4.

Получение и обработка информации для решения реальных коммуникативных задач.

Слушание как один из основных уроков на развитие компетенции восприятия информации на слух на английском языке.

Тестовый подход в выборе материала из учебного пособия.

Практика ведения коммуникативного урока в группе. Анализ урока.

Topic 4.

Information in teaching listening. Demo lesson and Unpicking the lesson. Stages in listening and reading lessons. 

Delivering qualification lessons to your peers. Feedback on lessons. Feedback on writing tasks.

 Итоговая форма контроля по курсу:

1. Выполнение итогового теста на платформе online.ihsl.ru

2. Зачет в форме планирования одного урока и защиты плана как проекта

Основная литература

Books about language

Aitken, R (2002) Teaching Tenses 1st Edition, Brighton: ELB Publishing
Bolitho, R & Tomlinson, B (2005) Discover English 2nd Edition, Oxford: Macmillan Education
Leech, Cruickshank & Ivanič (2001) An A-Z of English Grammar & Usage, Harlow: Pearson Longman
Parrott, M (2010) Grammar for English Language Teachers, Cambridge: Cambridge University Press
Swan, M (2005) Practical English Usage 3rd Edition, Oxford: Oxford University Press
Swan, M & Walter, C (1997) How English Works, Oxford: Oxford University Press
Thornbury, S (1999) How to Teach Grammar, Harlow: Pearson Longman

Books about methodology

Gower, Walters & Philips (2005) Teaching Practice Handbook: A handbook for teachers in training 2nd Edition, Heinemann: Oxford
Harmer, J (2007) How to Teach English: An Introduction to the Practice of English Language Teaching 2nd Edition, Harlow: Pearson Longman
Kenworthy, J (1987) Teaching English Pronunciation, Harlow: Longman
Lewis, M & Hill, J (1985) Practical Techniques for Language Teaching Second Edition, Hove: Language Teaching Publications
Riddell, D (2010) Teaching English as a Foreign Language, Teach Yourself London: Hodder Education
Scrivener J (2005) Learning Teaching, Oxford: Macmillan Education
Watkins P (2005) Learning to Teach English A Practical Introduction for New Teachers, Addlestone: DELTA Publishing